Announcements


Το Φοιτητικό  Αναγνωστήριο τις ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων θα λειτουργήσει σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα: 

 

25-26/12/2021 31/22/2021, 1/01/2022 και 6/01/2022 κλειστά 

 

27/12/2021 έως 30/12/2021 και 2/1/2022 έως 5/1/2022 08.00-20.00

 

Από το Παρασκευή 07/01/22 θα ισχύει το κανονικό ωράριο λειτουργίας: Όλες τις μέρες τις εβδομάδος:08.00-20.00  

 

 

 


Η Βιβλιοθήκη ΑΠΘ συμμετέχει στην Εβδομάδα Ανοικτής Πρόσβασης από το 2014 διοργανώνοντας μαζί με το Ίδρυμα για την Ανοικτή Γνώση Ελλάδας ομιλίες, εργαστήρια και ενημερωτικό υλικό 
Όλες οι αναρτήσεις της εβδομάδας 25-29 Οκτωβρίου 2021, στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της ΒΚΠ ΑΠΘ. 

  1. Βίντεο "Τί είναι η ανοικτή πρόσβαση". Το βίντεο δημιουργήθηκε από το Blog Piled Higher and Deeper Comics (PhD Comics) στο πλαίσιο της Open Access Week 2012. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο με ελληνικούς υπότιτλους από τον δικτυακό τόπο wikimedia όπου έχει αναρτηθεί με άδεια Creative Commons Αναφορά.  
  2. Η Υπηρεσία Υποστήριξης ΑμεΑ της ΒΚΠ ΑΠΘ 'ανοίγει' την πρόσβαση στην πληροφορία για τα εντυποανάπηρα άτομα. Προβολή βίντεο με τίτλο "Υπηρεσία Υποστήριξης ΑμεΑ".
  3. Η ομάδα δικτυακού τόπου παρουσιάζει καλές πρακτικές στο βίντεο με τίτλο "Μπορώ να αποφύγω να γίνω θύμα λογοκλοπής;"
  4. Ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ανοικτής Γνώσης Ελλάδος, Δρ. Χαράλαμπος Μπράτσας παρουσιάζει σύντομα τις αρχές και τις δράσεις του Ιδρύματος. Προβολή βίντεο με τίτλο: "Παρουσίαση του Open Knowledge Greece"
  5. Μετάφραση αφίσας στα ελληνικά με τίτλο "Οφέλη Ανοικτής Πρόσβασης"
  6. Φυλλάδιο με τίτλο "Βασικοί όροι Ανοικτής Πρόσβασης".

Οφέλη ανοικτής πρόσβασης



Αφίσα Σεμιναρίων Προσβασιμότητας AMELIB ΣΕΑΒΗ Ομάδα Προσβασιμότητας του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (Σ.Ε.Α.Β.) διοργανώνει ενημερωτικά και εκπαιδευτικά σεμινάρια σε θέματα προσβασιμότητας. 

Ο πρώτος κύκλος διαδικτυακών σεμιναρίων απευθύνεται στο προσωπικό των μελών του Σ.Ε.Α.Β, που ήδη εργάζεται ή πρόκειται να εργαστεί σε υπηρεσίες υποστήριξης εντυποανάπηρων ατόμων.  

Μέσω του σεμιναρίου γίνεται μια προσπάθεια να γνωρίσουν οι επιστήμονες της πληροφόρησης τους διαφορετικούς προσβάσιμους μορφότυπους και τους τρόπους παραγωγής τους, καθώς και τα εργαλεία αξιολόγησής τους αλλά και αξιοποίησής τους από τους εντυποανάπηρους χρήστες μας, με βάση τις οδηγίες που αναπτύχθηκαν.

Αναλυτικές πληροφορίες για τις ώρες και τις ημερομηνίες μπορείτε να δείτε στον δικτυακό τόπο της AMELib:https://amelib.seab.gr/node/87

Ενώ το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από την Ομάδα Προσβασιμότητας είναι αναρτημένο εδώ: https://amelib.seab.gr/archive/item/34639

Contact: 

People with Disabilities (PWD) Support

Telephone: 

2310 995370

Email: 

Address : 

Main Student Reading Room

Hours: 

Mon-Fri: 09.00-14.00

Δηλώσεις διδακτικών συγγραμμάτων

Σας ενημερώνουμε ότι οι δηλώσεις διδακτικών συγγραμμάτων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021 και θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι φοιτητές/τριες πρέπει κατά τη δήλωση των συγγραμμάτων να επιλέγουν ΜΟΝΟ συγγράμματα για τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην τρέχουσα δήλωση εξαμήνου και μόνο για αυτά. Σε διαφορετική περίπτωση θα τους ζητηθεί η επιστροφή των συγγραμμάτων στη βιβλιοθήκη. Το σύστημα διασταυρώνει στο τέλος κάθε εξαμήνου τη δήλωση μαθημάτων με την αντίστοιχη δήλωση συγγραμμάτων και ζητά από τους φοιτητές/τριες να επιστρέψουν τα συγγράμματα για τα οποία δεν υπάρχει δήλωση του αντίστοιχου μαθήματος. Όσα συγγράμματα παραλαμβάνονται παράτυπα ακόμη και αν επιστραφούν στη βιβλιοθήκη αφαιρούνται από το συνολικό αριθμό των συγγραμμάτων που δικαιούται ένας φοιτητής/τρια. Στην περίπτωση μη επιστροφής υπάρχει περίπτωση να αποκλειστεί ο φοιτητής/τρια από το σύστημα Εύδοξος και να μην μπορεί να παραλάβει νέα συγγράμματα. Επίσης για τη λήψη πτυχίου είναι απαραίτητη η επιστροφή όλων των συγγραμμάτων που έχει παραλάβει παράτυπα ο φοιτητής/τρια. Οι αντιστοιχίες κωδικών μαθημάτων και κωδικών βιβλίων μπορεί να ελεγχθεί εδώ επιλέγοντας το ΑΠΘ ως ίδρυμα σας, το Τμήμα σας και το τρέχον πρόγραμμα σπουδών Πρόγραμμα Σπουδών (2021 - 2022). Οδηγίες για τη χρήση του Ευδόξου μπορείτε να βρείτε εδώ


Διανομές Βιβλίων

Η διανομή των διδακτικών συγγραμμάτων θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021 και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022.

Οι βιβλιοθήκες ΑΠΘ συμμετέχουν στη διανομή με συγγράμματα που έχουν δεχτεί από τις επιστροφές φοιτητών, εφόσον αυτά είναι σε άριστη κατάσταση και υπάρχουν ήδη στη συλλογή τους. Εφόσον εμφανιστεί ως σημείο παράδοσης κάποια βιβλιοθήκη του ΑΠΘ απαιτείται το pin (κωδικός που αποστέλλει ο Εύδοξος) και η ακαδημαϊκή ή αστυνομική ταυτότητα. Πριν την προσέλευση των φοιτητών για την παραλαβή των συγγραμμάτων, να ελέγχεται εκ νέου η διαθεσιμότητα των συγγραμμάτων. Οι βιβλιοθήκες διαθέτουν περιορισμένα αντίτυπα και μετά την εξάντληση τους εμφανίζεται νέο σημείο διανομής. 

Για την παράδοση των συγγραμμάτων τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις (ανακοίνωση για την λειτουργία των βιβλιοθηκών)


Αναλυτικές πληροφορίες για το σύστημα διανομής συγγραμμάτων Εύδοξος


Για εξειδικευμένα ερωτήματα σχετικά με τις δηλώσεις σας και την παραλαβή βιβλίων επικοινωνήστε με το Γραφείο Αρωγής Ευδόξου στο τηλέφωνο 215 215 7850.

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα με Παρασκευή 09:00 πμ - 17:00 μμ.

Contact: 

Library website team

Telephone: 

2310 991603, 995480

Email: 

Address : 

Central Library, οld building, ground floor, office 4

Σύμφωνα με την ΚΥΑ Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 119847/ΓΔ6, ΦΕΚ 4406/Β/24-9-2021 για τη Λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και το άρθρο 10: Αίθουσες πολυμέσων - Αναγνωστήρια -Βιβλιοθήκες - Μουσεία των Α.Ε.Ι. Από Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021 οι Βιβλιοθήκες θα λειτουργούν κανονικά σύμφωνα με το αναρτημένο ωράριο της κάθε βιβλιοθήκης Κεντρική, Φοιτητικό Αναγνωστήριο, Περιφερειακές Βιβλιοθήκες και τα όσα αναγράφονται στο σχετικό ΦΕΚ και ακολουθώντας τα μέτρα προστασίας που ορίζει το άρθρο 14 : Γενικά μέτρα προστασίας. Ως αναγνωστήριο θα λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο το Φοιτητικό αναγνωστήριο.  Προσωρινά δεν θα υπάρχει πρόσβαση στους κοινόχρηστους Η/Υ  των νησίδων των βιβλιοθηκών. 

Λοιπές υπηρεσίες των Βιβλιοθηκών

Δανεισμός Επιστροφές Βιβλίων

  • Δανεισμός υλικού μέσω ηλεκτρονικής φόρμας. Αν η Βιβλιοθήκη σας δεν αναγράφεται στη Λίστα της ηλεκτρονική φόρμας επικοινωνήστε με την Βιβλιοθήκη της Σχολής σας
  • Για την παραλαβή του υλικού θα ενημερωθείτε από την αντίστοιχη βιβλιοθήκη με σχετικό email. Η παραλαβή γίνεται μετά την αποστολή σχετικού email και με προγραμματισμένο ραντεβού.
  • Για την επιστροφή υλικού επικοινωνήστε μέσω email με την Βιβλιοθήκη που πρέπει να επιστρέψετε το βιβλίο.
  • Επιστροφή διδακτικών συγγραμμάτων (Εύδοξος) – Πληροφορίες  

Έκδοση καρτών  

Λειτουργία βιβλιοθηκών, αναγνωστηρίων

  • Καμία βιβλιοθήκη δεν λειτουργεί ως αναγνωστήριο παρά μόνο το φοιτητικό αναγνωστήριο
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας και απολύμανση χεριών κατά την παράδοση και παραλαβή υλικού στην είσοδο της Βιβλιοθήκης και την επιτόπια μελέτη μη δανειζόμενου υλικού.
  • Για μελέτη μη δανειζόμενου υλικού απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση κράτησης θέσης

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Ηλεκτρονικές πηγές

Οι Βιβλιοθήκες του ΑΠΘ θα εξυπηρετούν τα μέλη του ΑΠΘ τα οποία είναι υποχρεωμένα (σύμφωνα την ΚΥΑ Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 119847/ΓΔ6, ΦΕΚ 4406/Β/24-9-2021) για την είσοδο τους να
α) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19, ή
β) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19, ή
γ) έχουν νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19 και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των είκοσι (20) ημερών και μικρότερο των εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία διάγνωσής τους ως θετικού κρούσματος κατόπιν διεξαγωγής εργαστηριακού ελέγχου, ή
δ) έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος, είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Ο εργαστηριακός έλεγχος νόσησης διενεργείται δύο (2) φορές εβδομαδιαίως έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Τρίτη και την Παρασκευή αντίστοιχα. Η δαπάνη για τη διενέργεια του εργαστηριακού ελέγχου βαρύνει αποκλειστικά το φυσικό πρόσωπο που συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Όλα τα παραπάνω θα είναι υπό εβδομαδιαία αναθεώρηση ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας και τυχόν αλλαγές στις ΚΥΑ.

 

Οι εκδόσεις του Γραφείου Δημοσιεύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Publications Office of the European Union) έχουν ενσωματωθεί στη μηχανή αναζήτησης της Βιβλιοθήκης ΑΠΘ, search.lib.auth.gr (Καρτέλα Άρθρα-Περιοδικά).

Οι εκδόσεις περιλαμβάνουν κυρίως αναφορές που δημοσιεύονται από όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην πλειοψηφία τους είναι διαθέσιμες και στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ. 

Λογότυπος Publications Office

Contact: 

Library website team

Telephone: 

2310 991603, 995480

Email: 

Address : 

Central Library, οld building, ground floor, office 4

Εξώφυλλο Αναφοράς Πεπραγμένων ΒΚΠ 2011-2021Η θητεία της κυρίας Κατερίνας Νάστα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε στις 5 Ιουλίου 2021. 

Η κυρία Νάστα μας αποχαιρετά με μία εκτενή αναφορά των πεπραγμένων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης ΑΠΘ κατά τη διάρκεια της δικής της θητείας ως προϊσταμένης διεύθυνσης. 

Όλο το προσωπικό της ΒΚΠ ΑΠΘ αποχαιρετά με εκτίμηση την κυρία Νάστα και της εύχεται "Καλή συνταξιοδότηση" !

Η κυρία Αγγελική Χατζηγεωργίου διαδέχεται την κυρία Νάστα ως νέα προϊσταμένη διεύθυνσης της ΒΚΠ.  


Για την περίοδο 2 Αυγούστου έως και 22 Αυγούστου 2021, η Βιβλιοθήκη (όπως και όλες οι Διοικητικές και Ακαδημαϊκές Μονάδες του Πανεπιστημίου) θα είναι κλειστή σύμφωνα με σχετική απόφαση του Ιδρύματος. Σχετική Ανακοίνωση
 
Συμβουλευθείτε το ωράριο λειτουργίας κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου στη σελίδα Βιβλιοθήκες
 
Για οποιοδήποτε ερώτημα/αίτημα χρησιμοποιήστε τη φόρμα Ρωτήστε μας! 
Οι βιβλιοθηκονόμοι θα επεξεργαστούν τα ερωτήματα/αιτήματά σας κατά σειρά προτεραιότητας με το άνοιγμα του Πανεπιστημίου και της Βιβλιοθήκης στις 23 Αυγούστου.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ Αριθμ Δ1α/Γ.Π. οικ. 38587 (ΦΕΚ 2476/10-6-2021) οι βιβλιοθήκες επιπρόσθετα της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης σε όλες τις υπηρεσίες που προφέρουν εδώ και 15 μήνες, δίνουν τη δυνατότητα  επιτόπιας μελέτης για τις συλλογές και το υλικό που δεν δύναται να δανειστεί. 

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλλoυν ηλεκτρονική αίτηση στη βιβλιοθήκη. Το σύνολο των χρηστών δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τα επιτρεπόμενα άτομα σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα της κάθε βιβλιοθήκης.

  • Οι βιβλιοθήκες ορίζουν το ωράριο λειτουργίας για το κοινό, με βάση το διαθέσιμο προσωπικό και τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας. 
  • Ο χρήστης θα μπορεί να παραμείνει στο χώρο έως 2 ώρες από την είσοδο του. 
  • Για την είσοδο στις βιβλιοθήκες  απαιτείται self test και θα πρέπει να επιδεικνύουν το σχετικό έγγραφο εφόσον τους ζητηθεί. 

Για τις υπόλοιπες υπηρεσίες: 

  • Ωράριο των βιβλιοθηκών του ΑΠΘ (Σε περίπτωση που η βιβλιοθήκη είναι κλειστή λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος ή λόγω ασθένειας τα αιτήματα θα εξυπηρετηθούν μετά το πέρας της υποχρεωτικής καραντίνας)
  • Δανεισμός υλικού μέσω ηλεκτρονικής φόρμαςΗ κάθε Βιβλιοθήκη εξυπηρετεί μέχρι 20 αιτήματα την ημέρα.
  • Για την παραλαβή του υλικού θα ενημερωθείτε από την αντίστοιχη βιβλιοθήκη με σχετικό email. Η παραλαβή γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μετά την αποστολή σχετικού email και ΜΟΝΟ με προγραμματισμένο ραντεβού.
  • Για την επιστροφή υλικού επικοινωνήστε μέσω email με την αντίστοιχη Βιβλιοθήκη. Η επιστροφή υλικού γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μετά την αποστολή σχετικού email και ΜΟΝΟ με προγραμματισμένο ραντεβού
  • Επιστροφή διδακτικών συγγραμμάτων (Εύδοξος) – Πληροφορίες  
  • Έκδοση καρτών  

  • Μέλη του ΑΠΘ
  • Εξωτερικοί χρήστες Η βιβλιοθήκη θα σας ενημερώσει σχετικά με την ενεργοποίηση της κάρτας σας και την πληρωμή με σχετικό email
  • Λειτουργία βιβλιοθηκών, αναγνωστηρίων

  • Καμία βιβλιοθήκη δεν λειτουργεί ως αναγνωστήριο
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας και απολύμανση χεριών κατά την παράδοση και παραλαβή υλικού στην είσοδο της Βιβλιοθήκης και την επιτόπια μελέτη μη δανειζόμενου υλικού.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Ηλεκτρονικές πηγές

  • Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά. Online αιτήσεις
  • Η πρόσβαση στις πηγές είναι δυνατή σε 24/7 βάση από Η/Υ εντός και εκτός της Πανεπιστημιούπολης
  • Αναζήτηση ηλεκτρονικής αρθρογραφίας
  • Λίστα συνδρομών και αξιόπιστων πηγές ανοικτής πρόσβασης ανά θεματικό πεδίο
  • Ανοικτά ακαδημαϊκά συγγράμματα, Πηγές, Ψυχαγωγία, Οδηγίες αναζήτησης

Pages